Angstige patiënten

miedo-dentista

De angst overwinnen

Gelukkig zijn er verschillende manieren om angst voor de tandarts te overwinnen. Onze tandartsen zijn welbekend met angstige patiënten en de oorzaken van angst. U hoeft zich dan ook niet te schamen en kunt bij onze balie of uw behandelend tandarts altijd aangeven dat u angstig bent. Wij nemen uw angst heel serieus en zullen er alles aan doen u te helpen. De tandarts zal u geruststellen en samen met u achterhalen waar uw angst vandaan komt. Daarnaast bent u te allen tijden vrij om te zeggen wat u wel en niet wilt, zowel voor en tijdens de behandeling. Onze tandartsen vertellen u altijd precies wat zij gaan doen, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Indien nodig kan de tandarts extra tijd voor u inplannen of juist extra vlot werken. Door het opbouwen van wederzijds vertrouwen zullen onze tandartsen u helpen uw angst te overwinnen. Wij beloven u dat u in de toekomst nooit meer met tegenzin naar de tandarts gaat.

Angst voor de tandarts komt heel vaak voor. Ongeveer 80% van de patiënten is (wel eens) erg bang bij de tandarts. Ook ervaren veel mensen al stress voordat ze überhaupt bij de tandarts zijn. Angst voor de tandarts kan vele verschillende oorzaken hebben. Voorbeelden hiervan zijn pijn, het geluid/trillen van de boor, de prik, het verlies van controle, of bijvoorbeeld schaamte. Ook kunnen verhalen van anderen of een eerdere ervaring angst veroorzaken. Helaas zorgt angst voor de tandarts er vaak voor dat mensen helemaal niet meer naar de tandarts gaan. Dit komt de mondgezondheid uiteraard niet ten goede, met alle gevolgen van dien. Door de slechter wordende staat van de mond vormt het bezoeken van een tandarts een steeds groter obstakel voor de patiënt. Bij Doopertandartsen vinden wij het erg belangrijk om patiënten te helpen van hun angst af te komen, zodat problemen tijdig worden aangepakt en de patiënt zonder stress naar de tandarts gaat. Wij nemen de tijd voor uw angst!

fotomond